De uitdaging van de Global Game Jam is om in 48 uur een spel te maken aan de hand van een thema. Het thema werd bij de start van de game jam onthuld.
Thema van 2014 was:
“We don’t see things as they are, we see them as we are.”
Mijn eerste bijdragen aan ons team waren het maken van de verhaallijn en het schetsen van vijf levels.
Per level heb ik een lijst gemaakt van de assets, zodat er een overzicht was van de bouwen componenten. Mijn twee teamgenoten bouwden het level inclusief interactieve onderdelen (zoals vallen en andere obstakels) en voorzagen het van texturen. Ik leverde het geluid aan.
Aan het einde van de 48 uur was het eerste level af en had ik alles ge-upload naar onze spel pagina Controll+D van de Global Game Jam site.
- Beneden in de gevangenis. De gevangenen (jouw team) zitten in hun kooien.
- Start van het level met de uiteindelijke belichting en gezondheidsindicator van elk van je team leden.
- Trappen leiden naar boven. Aan het begin, einde en in het midden van de trap bevinden zich metalen pinnen die uit de vloer omhoog komen.
- Boven aan de trap zijn twee deuren; de sluis. Een leidt naar een EHBO-kist, de ander naar de brug. De deuren gaan pas open als je op een tegel in de vloer staat.
- De sluis (van een ander gezichtspunt) en de brug naar de uitgang.
- De brug (met valluik) leidt naar de uitgang van de burcht. Dit is het einde van level 1