Onboarding voor educatief game platform

Situatie

Squla is een online platform met educatieve spellen voor kinderen in de basisschoolleeftijd. Nieuwe gebruikers komen na aanmelding direct in het centrale deel van de website. Squla wilde graag zien hoe dat anders zou kunnen.

Taak

De opdracht was “Show how you would optimize the first 5 minutes of a new user on Squla.”

Actie

In Axure heb ik mijn onboarding ideeën uitgewerkt in een interactieve demo (password: testcase).

het uitpak scherm gezien in AxureDe ideeën heb ik schriftelijk toegelicht (dit kun je ook nalezen in de demo).

Resultaat

drie keuzes: uitpakken, plaatje maken, meteen beginnen
Een duidelijke en interactieve weergave van 3 van mijn ideeën. Mijn onboarding ideeën voorzien in drie belangrijke behoeften.

  1. Squla uitpakken: de gebruiker bekend/wegwijs maken met de interface of spelprincipes.
  2. Maak je eigen plaatje: het personaliseren van de omgeving
  3. Meteen beginnen: direct beginnen, geen onboarding.

Squla reageerde enthousiast op mijn ideeën voor onboarding.