Bij de Meet-up UX Games and Cookies kregen we de case voorgelegd van 3D Hub. Ons werd gevraagd om de persuasive design principes toe te passen die we eerder op de avond hadden behandeld: Framing, Scarcity, Authority, Social Proof, Commitment en Reciprocation.
Het scenario dat ons werd gegeven was als volgt: Als je iets wil printen voer je eerst je postcode in. Dan maak je een keuze welke 3D hub je wilt gebruiken. Vervolgens stuur je een bestelling naar die hub en spreek je een tijd af om je bestelling op te halen. Op het afgesproken tijdstip haal je je object op en betaal je voor je object.
Mijn schetsen aan de hand van dit scenario.
Omdat echter niet alle 3D printers dezelfde eigenschappen hebben, leek het mij handig om eerst je
object te uploaden, om aan de hand van het te printen object te bepalen welke 3D hubs daar het meest geschikt voor zijn. Verder zou de gebruiker kunnen aangeven wat hij het belangrijkst vind, de prijs, de snelheid, reisafstand naar de hub, en dergelijke. De resultaten zouden in een soort matrix getoond kunnen worden. Zo kan je de gebruiker beter helpen bij zijn keuze voor een geschikte 3D hub.